کدام کلید واژه برای من مناسب است؟

انتخاب کلید واژه جذاب و کاربر پسند

0 48

انتخاب کلید واژه درست و اصولی

زمانی که می خواهید شروع به تولید محتوا کنید باید کلمه کلیدی درستی را انتخاب کنید. برای انتخاب کلید واژه درست و اصولی باید به مباحث بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا تسلط کامل داشته باشید. بسیاری از محتواها به دلیل انتخاب کلید واژه نادرست در گوگل جایگاه نمی گیرند. حتی اگر صاحب جایگاهی در گوگل شوند با کلید واژه ای بی ربط و به دور از کسب و کار ما می باشد.

یکی از دلایل این اتفاق عدم آگاهی استراتژیست محتوا می باشد. اگر متخصص استراتژی محتوای شما کار خود را به درستی انجام ندهد هر چقدر هم محتوای خوبی نوشته شود باز هم آن طور که باید برای شما و سایت شما ورودی کسب نمی کند.

اصطلاحا می گویند سرچ والیوم یا میزان سرچ کلید واژه کم است. مثلا از یک کوئری بسیار بلند که میزان سرچ مردم بسیار پایین است برای تولید محتوا استفاده می شود. در چنین شرایطی به دلیل سرچ نشدن توسط کاربر حتی اگر لینک یک هم باشد باز هم سودی برای سایت شما نخواهد داشت.

انتخاب کلید واژه درست موثریترین عامل در سئو سایت

اولین قدم برای تولید محتوا چیست؟

بنابراین اولین قدم برای نگارش محتوا داشتن کلید واژه درست و اصولی است. حال فرض را بر پایه این می گذاریم که یک کلید واژه بسیار خوب با سرچ والیوم عالی داشته باشیم. با این تفاسیر حتما ورودی خوبی خواهیم داشت و به سئو سایت مان هم کمک می کنیم. اما نکته همین جاست! بسیاری از نویسندگان و متخصصین سئو در همین جا و در همین امر دچار اشتباه می شوند. هر نوع محتوایی با هر نوع کلید واژه ای برای شما مفید نیست. حتی اگر در بهترین حالت شما لینک یک باشید و از یک محتوا روزانه بیش از هزار ورودی اورگانیک (ورودی  گوگل) داشته باشید. باز هم راه را اشتباه رفته اید!

برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید با یک مثال برای شما توضیح می دهم تا برایتان ملموس تر باشد. به عنوان مثال: من صاحب یک کسب و کار در حوزه تولید محتوا می باشم. یک محتوا در مورد قیمت به روز طلا نوشته م و در بهترین حالت یعنی بین لینک یک تا سه لینک سایت من در گردش است. ورودی بسیار خوبی هم نصیب سایت من می شود. تا به اینجا همه چیز عالی است و من باید به خود افتخار کنم که چنین محتوایی نوشته ام. اما بهتر است کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم. در اینجا چند موضوع پنهان وجود دارد. که اگر آن ها را بدانید نه تنها خوشحال نمی شوید بلکه به شدت نگران می شوید. در اینجاست که می گویند سئو کار باید وارد عمل شود.

سئو رایتینگج همیار شما در سئو سایت

عواقب انتخاب کلید واژه نادرست چیست؟

اولین موضوع بی ربط بودن کلید واژه ای است که به سایت من ورودی می آورد. در چنین شرایطی گوگل سایت من را به عنوان یک سایت در حوزه قیمت های روزانه طلا و دلار و … می بیند. کم کم کلید واژه های مربوط به تولید محتوا که اصل کسب و کار من می باشد را به جایگاه های پایین تر می فرستد و به مرور زمان جایگاه خود را در کلمات کلیدی پول ساز از دست می دهم. من می مانم با سایتی که روزانه بیش از ده هزار ورودی دارد که هیچ کدام از کاربران کاربر هدف من نمی باشد. این یعنی مرگ تدریجی کسب و کار من!

شاید با خود بگویید با از دست دادن جایگاه همه چیز تمام می شود. شاید هم آنقدر زرنگ باشید که با تکنیک های سئو بتوانید جایگاه های از دست رفته خود را دوباره بازیابی کنید و به چنگ آورید. اما این تازه شروع ماجراست.

اتفاق بدتری که می افتد چیز دیگری است. به عنوان مثال در نظر داشته باشید کاربری که به دنبال قیمت طلا می باشد حداکثر چقدر در سایت می ماند؟ چقدر طول می کشد قیمت طلای درج شده در سایت شما را ببیند و به مقصود خود برسد. شاید کمتر از پنج ثانیه شاید هم کمتر. اگر این عدد را به یک کارشناس سئو نشان دهید به شما خواهد گفت چه فاجعه ای در انتظار سایت شماست.

تاثیر انتخاب کلید واژه در سئو سایت

همان طور که دیدید با انتخاب یک کلید واژه نادرست چه فاجعه ای ممکن است برای سایت شما اتفاق بیفتد. اکنون متوجه اهمیت انتخاب کلید واژه شدید؟ با یک انتخاب نادرست تا چه میزان می تواند آینده سایت شما را تغییر دهد؟ اگر شما قدم اول را در سئو سایت اشتباه بردارید بی شک قدم های بعدی را هر چقدر هم درست بروید باز هم به جایی نمی رسید پس در انتخابات خود کمی بیشتر دقت کنید.

اگر می خواهید استراتژی درست و اصولی برای سایت خود پیاده سازی کنید. اگر می خواهید کار خود را درست و اصولی انجام دهید و سئو خوبی را از همان ابتدای کار خود شروع کنید حتما از مشاوران سئو رایتینگ کمک بخواهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 09037893828 تماس حاصل فرمایید.

Leave A Reply

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.