نحوه راه اندازی کمپین ادوردز (قسمت دوم آموزش ادوردز)

1 100

نحوه راه اندازی گوگل ادوردز

دیگر نوبتی هم باشه، نوبت راه اندازی کمپین گوگل ادوردز است. تا اینجا که خوب پیش رفتید. از این پس همه به سراغ آموزش ادوردز برویم و برای اینکه در ذهنتان تثبیت شود؛ ۲ الی ۳ مرتبه محتواها را بخوانید. اکنون با هم برای راه اندازی کمپین ادوردز شروع می کنیم.

مطالب مرتبط: آموزش گوگل ادوردز قسمت اول  | از کجا متخصص سئو خوب پیدا کنیم؟ | مزایای طراحی سایت وردپرس

مرحله اول راه اندازی ادوردز: ایجاد اکانت گوگل ادوردز

متاسفانه دسترسی گوگل ادوردز برای کاربران ایرانی غیرمجاز است. پس به سراغ یک شرکت و یا همان نمایندگی گوگل ادوردز بروید و درخواست خود را اعلام کنید. آن ها پس از دریافت وجه با واحد پولی کشورمان، اکانت گوگل ادوردز ویژه برای شما ایجاد می کنند و حساب ادوردز را به واحد پولی دلار یا درهم شارژ می کنند و سپس ایمیل و رمز عبور اکانت گوگل ادوردز را در اختیار شما می گذارند. البته بیشتر نمایندگی های گوگل ادوردز، همان اول کار از خودتان ایمیل را دریافت می کنند و با همان ایمیل اکانت را برای شما می سازند. که پیشنهاد می کنیم همین راه را انتخاب کنید. چرا که رمز ایمیل دیگر دست شرکت ها نیست و نمی توانند هیچ دخالتی در ایمیل شما داشته باشند.

پس از آن که اکانت شما ساخته شد، vpn سیستم را روشن کنید. چرا که ادرودز برای آی پی کشور ایران مسدود است. همچنین دقت کنید که vpn ی که استفاده می کنید این قابلیت را داشته باشد که همیشه فقط از ای پی یک کشور خاص شما را به ادوردز متصل کند در غیر این صورت با تعویض ای پی، گوگل متوجه می شود که دارید از فیلتر شکن استفاده می کنید و به همین دلیل اکانت شما را مسدود می کند.

پس از روشن کردن وی پی ان و انتخاب یک ای پی، حالا نوبت به این است وارد اکانت خود شوید، در ابتدا وارد https://adwords.google.com شده، ایمیل و پسورد را مطابق تصویر وارد نمایید.

مرحله اول راه اندازی ادوردز:   ایجاد اکانت گوگل ادوردز

مرحله دوم آموزش راه اندازی ادوردز: ایجاد کمپین

در مرحله دوم، بعد از اینکه حساب کاربریتان را وارد کردید؛ چند ثانیه ای صبر کنید تا وارد پنل گوگل ادوردز شوید، طبق عکسی که در زیر درج شده است، با تعدادی تب در سمت چپ رو به رو می شوید که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. اکنون برای ایجاد یک کمپین جدید، تب new campaigns را انتخاب و سپس روی آیکون plus + کلیک کنید تا صفحه ای جدید برای راه اندازی کمپین برای شما باز شود.

مرحله دوم آموزش راه اندازی ادوردز: ایجاد کمپین

بعد از کلیک روی دکمه ساخت کمپین جدید گوگل ادوردز، انواع کمپین ها در گوگل را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که هر یک از انواع کمپین گوگل ادوردز هدف خاصی برای کاربران فراهم می کند. اکنون اگر می خواهید سایت شما در نتایج جست و جو قابل مشاهده باشند توصیه می کنم نوع search را انتخاب نمایید.

مرحله دوم آموزش راه اندازی ادوردز: ایجاد کمپین

پس از آن، باید هدف (goal) را از انتخاب search مشخص کنید. پس به خوبی فکر کنید که هدفتان دقیقا چه چیزی است. آیا قصدتان از راه اندازی کمپین ادوردز، فروش است؟ جمع آوری مشتری وفادار چطور؟ و یا نه شاید قصدتان از راه اندازی کمپین ادوردز فقط افزایش بازدید سایت است. اکنون اگر هدفتان ترافیک سایت است؛ گزینه سوم را انتخاب و سپس روی دکمه Continue کلیک نمایید.

مرحله دوم آموزش راه اندازی ادوردز: ایجاد کمپین

بعد از مشخص کردن هدف، وارد صفحه ی زیر می شوید. در اینجا باید نام کمپین گوگل ادوردز خود را در قسمت Campaign Name وارد کنید. توصیه می کنیم که یک نام کاملا شفافی برای کمپین خود انتخاب کنید. تا با یک نگاه متوجه هدف کمپین شوید. به طور مثال می توانید نام را “فروش لباس در اسفند۱۴۰۰” بگذارید. همچنین در این صفحه دقت داشته باشید که حتما تیک های مشخص شده در تصویر را بردارید. در ادامه هر دو گزینه را برای شما شرح می دهیم.

Include search partners وب سایت هایی را شامل می شود که طی همکاری با گوگل تبلیغات ادوردز در آنها نمایش داده می شود. دو سایت معروف Amazon.com و washingtonpost.com جزو این دسته هستند.

نحوه راه اندازی کمپین ادوردز

تنظیم لوکیشن و زبان در کمپین ادوردز

برای کامل کردن تنظیمات راه اندازی کمپین ادوردز و ادامه مسیر، روی show more setting کلیک کنید. همانطور که می بینید باید لوکیشن، زبان، بودجه و … را انتخاب کنید. اما به دلیل تحریم های موجود در تبلیغات گوگل در قسمت location نام کشور ایران را نمی یابید به همین دلیل می بایست گزینه All Countries and Territories را انتخاب نمایید.

اما اگر هدفتان ایرانیان خارج از کشور است باید کشور هدف را مشخص کنید. به طور مثال اگر می خواهید کشور انگلیس را به عنوان target انتخاب نمایید و مایل باشید تنها این کشور تبلیغات شما را مشاهده نماید، در کادر نام این کشور (Kingdom United) را انتخاب (Add) نمایید.

نکته: در صورتی که مایل هستید تبلیغ در تمام کشورها به جز چند کشور خاص دیده شود؛ باید گزینه exclude را انتخاب و نام کشور هایی که جز هدفتان نیست در کادر وارد کنید. قطعا حین وارد کردن نام این کشور ها، نقشه ی آن ها قرمز می شود.

در قسمت زبان Language نیز باید روی all languages تنظیم شده باشد. البته بهتر است که دو زبان انگلیسی و فارسی تیک بخورند. در این صورت، اگر این گزینه را بر روی All Countries نگذارید و زبان های فارسی و انگلیسی را انتخاب نمایید ممکن است کاربرانی که با وی پی ان های مختلف در گوگل سرچ می کنند نتوانند نتایج شما را در نتایج جست و جو مشاهده نمایند.

نحوه راه اندازی کمپین ادوردز

تنظیم بودجه روزانه در کمپین ادوردز

کمی که اسکرول کنید، قسمت تنظیمات بودجه را می بینید. در این قسمت باید بودجه روزانه کمپین ادوردز را مشخص کنید. همانطور که ابتدای این محتوای آموزشی گفته شد، اگر هیچ تجربه ای در راه اندازی کمپین ادوردز ندارید؛ پیشنهاد می کنیم که بودجه روزانه ی خود را به مقدار کمی تنظیم کنید. بعد از کسب تجربه و تحلیل می توانید دوباره به این قسمت رجوع کنید و بودجه روزانه را بالاتر ببرید. پس یک هزینه ای برای بودجه روزانه کمپین ادوردز خود وارد کنید. به عنوان مثال اگر هزینه کلیک برای هر ۱۰ کلمه کلیدی ۰.۵ دلار باشد پس حداقل بودجه روزانه را ۵ دلار در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که وقتی هزینه ای که تعریف کرده اید روزانه به اتمام برسد سایت شما از تبلیغات نتایج جست و جو حذف خواهد شد. پس باید به تعداد کلیک ها مداوم توجه کنید.

هنوز تنظیمات مربوط به بودجه تمام نشده است؛ بعد از اینکه بودجه ی روزانه کمپین ادوردز را تعیین کردید؛ باید نوع استراتژی بودجه روزانه تبلیغ ادوردز را مشخص کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید برای تعیین استراتژی کمپین ادوردز روی directory select a bid stratergyکلیک کنید و مناسب ترین آن را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که در گام نخست و به عنوان تجربه اول بهتر است گزینه Manual CPC را انتخاب نمایید. این استراتژی به شما کمک می کند که به طور دستی از سوی خودتان نرخ کلیک ها تنظیم شود.

بعد از انتخاب استراتژی پرداخت هزینه گوگل ادوردز بر روی گزینه Save And Continue کلیک نمایید تا اینجا موفق به ایجاد کمپین ادوردز شده اید. بعد از این مرحله نوبت به ساخت گروه های کمپین می رسد.

نحوه راه اندازی کمپین ادوردز

ساخت گروه در پنل ادوردز

پس از ایجاد کمپین ادوردز ، باید گروه تبلیغ ایجاد شود. به چارتی که روی کاغذ کشیده اید نگاه کنید. چند گروه برای کمپین خود تعیین کرده اید؟ برای گروه خود چه کلمات کلیدی را مشخص کرده اید؟ آیا متن تبلیغ گروه ادرودز خود را نوشته اید؟ لینک صفحه فرود چه لینکی است؟ به این سوالات پاسخ دهید چون قرار است همگی در تنظیمات گروه نوشته شوند.

به طور مثال اگر برای کمپین لباس خود سه گروه “طراحی سایت” سئو سایت” و “تولید محتوا” دارید. پس ابتدا به سراغ تنظیم یکی از گروه ها می رویم یعنی متن و کلمات کلیدی لباس زنانه را تنظیم می کنیم.

طبق عکسی که می بینید؛ برای گروه خود باید یک اسم مشخص انتخاب کنید و در قسمت Default Bid را بنویسید. سپس کلمات کلیدی را در باکس مشخص شده درج کنید. به طور مثال “طراحی سایت فروشگاهی”طراحی سایت شرکتی”، “طراحی سایت اختصاصی”، “طراحی سایت گردشگری”، “طراحی سایت در شیراز” را در باکس می نویسید. دقت داشته باشدی که در هر سطر تنها یک کلمه وارد نمایید. بعد از آن برای تایید اطلاعات وارد شده روی گزینه Save and Continue کلیک نمایید تا وارد گام بعدی شوید.

نحوه راه اندازی کمپین ادوردز - ساخت گروه

ایجاد متن تبلیغاتی در گروه کمپین ادوردز

بعد از تکمیل کردن مراحل قبلی وارد صفحه ساخت متن تبلیغ می شویم. همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید پارامترهای مختلفی برای تکمیل متن تبلیغاتی وجود دارد که به ترتیب شرح خواهیم داد:

Final URL : در اینجا باید لینک صفحه ای را وارد کنید که می خواهید تبلیغ به آن صفحه برود. به طور مثال میتوانید لینک هوم پیج را بگذارید و بعدا در تنظیمات کلمه کلیدی که به آن خواهیم پرداخت میتوانید برای کلمات کلیدی خاص یک صفحه فرود ویژه ای درج کنید.

Headline 3, Headline 2, Headline 1 : این هدینگ ها بسیار بسیار اهمیت دارند چرا که اگر به خوبی و تاثیر گذار نوشته شود؛ کاربر به تبلیغ شما رجوع میکند و عملی را انجام میدهد. پس در کدام از این تگ های هدینگ یک عبارت ۳۰ کاراکتری بنویسید. البته هیچ اجباری برای نوشتن ۹۰ کاراکتر وجود ندارد .

Path : در این قسمت اگر آدرس صفحه شما https://www.poonehmedia.com/blog باشد میتوانید خودتان به طور دستی، عبارت آدرس صفحه فرود را تغییر دهید. به طور مثال در بخش blog آیکون بذارید و یا کلمه تخفیف بنویسید.

Description1 ,Description : هر کدام از دیسکریپشن ها می تواند طولی برابر با ۹۰ کاراکتر داشته باشد. اگر در بهترین حالت ممکن از عباراتی جذاب و به درد بخورد در اینجا بنویسید قطعا به نفع شما تمام میشود. بعد از پر کردن توصیحات بعد از نوشتن تمام موارد به منظور تایید دکمه done را بزنید.

نکته: این قسمت ها کاملا زیر نظر گوگل ادوردز قرار دارد و در صورت مجاز بودن، تایید میشوند. مواردی وجود دارد که باعث میشود؛ متن آگهی شما اصلا قبول نشود و همان لحظه قرمز میشود. به طور تجربی چند مثال را برای شما می زنیم.

اولین مثال: به دلیل تحریم بودن کشور ایران، اگر در متن تبلیغاتی خود از شماره تلفنی که مختص کشور ایران است وارد کنید؛ هنگام ذخیره کردن، اروری به شما داده میشود.

دومین مثال: اگر در عبارات خود از نام فارسی و یا انگیسی ایران و یا سایر کشور های تحریم شده استفاده کنید قطعا با ارور مواجه میشوید.

نحوه راه اندازی کمپین ادوردز - ساخت گروه

اگر که تمایل دارید برای همین گروه تبلیغاتی خود، از ۲ الی ۳ متن دیگر استفاده کنید، روی new add کلیک کنید و روند قبلی را با متن های متفاوت دیگر پیش بگیرید. در غیر اینصورت می توانید روی گزینه Save and Continue کلیک نمایید.

نحوه راه اندازی کمپین ادوردز - ساخت گروه

 

اگر قصد راه اندازی یک گروه جدید دارید میتوانید از سمت چپ نوار ابزار، تب مورد نظر را انتخاب کنید و دقیقا همین روند را پیش بگیرید.

همچنین اگر قصد ایجاد و ادیت تبلیغ (AD) جدید در گوگل ادز طبق عکس، روی تب ad& extention بروید و روند را تکرار کنید. در این پست حتما به موضوع extention خواهیم پرداخت.

نحوه راه اندازی کمپین ادوردز - ساخت گروه

به شما تبریک می گوییم تا اینجا شما کمپین خود را راه اندازی کرده اید. از این پس به سراغ تنظیمات مهم دیگر کمیپن ادوردز شما می رویم.

1 نظر
  1. […] مطالب پیشنهادی: آموزش گوگل ادوردز | نحوه راه اندازی کمپین ادوردز […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.