متخصص سئو کیست؟

0 37

یک متخصص سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو) یا SEO در واقع یک وب سایت را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهد. متخصص سئو تلاش می کند تا سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کند و متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اصلی مانند Google و Bing رتبه بالاتری کسب می کند.

یک متخصص SEO بهینه سازی صفحه را در یک وب سایت انجام می دهد تا اطمینان داشته باشد که نتایج جستجو با محتوای سایت مرتبط باشد. در واقع تجربه کاربری مثبتی را ایجاد می کند، ترافیک وب سایت را بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، یک متخصص سئو هیچ تفاوتی با سایر حرفه ای های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی ندارد. متخصصین سئو در نهایت در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای شرکتی که برای آن کار می کنند ایجاد کنند.

با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای سئو مانند گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و … یک متخصص سئو می تواند میزان دیده شدن وب سایت را در گوگل افزایش دهد.

مهمترین مسئولیت های متخصص سئو چیست؟

به طور کلی با توجه به هر پروژه و هر شرکتی شرح وظایف و مسئولیت های متخصص سئو متفاوت می باشد. اما به طور کلی برخی از وظایف متخصص سئو را در این قسمت بیان می کنیم.

  • متخصص سئو باید بتواند استراتژی های بهینه سازی را توسعه دهد که رتبه بندی نتایج موتور جستجوی وب سایت شرکت را افزایش دهد.
  • هنگام انجام کمپین جستجوی پولی یا همان گوگل ادوردز، متخصص سئو با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها نتایج به دست آمده را تجزیه و تحلیل می کند، در نهایت روند کاری را با حداکثر بازگشت سرمایه شناسایی و اجرا می کند.
  • یک متخصص سئو باید توانایی مدیریت هزینه های مربوط به کمپین های و برآورد هزینه های ماهانه ی سئو را داشته باشد.
  • با بخش فنی وب سایت همکاری نزدیک داشته باشد تا اطمینان حاصل کند از ساختار و روش های درستی برای سئوی وب سایت استفاده شده است.
  • با تیم های تولید محتوا و بازاریابی همکاری نزدیک داشته باشد تا بتواند تیم را در جهت درستی هدایت کند.
  • مسئولیت بهینه سازی صفحات مهم برای بازاریابی موتورهای جستجو بر عهده متخصص سئو می باشد.
  • تحقیق و اجرای توصیه های بهینه سازی موتور جستجو
  • ایجاد و اجرای استراتژی ساخت لینک یا لینک بیلدینگ
  • تغییر معماری وب سایت، محتوا، پیوند و سایر عوامل برای بهبود موقعیت سئو برای کلمات کلیدی هدف
  • اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کنید که نشان دهنده بهبود در تلاش های بازاریابی باشد.
  • محتوای وب سایت قانع کننده و با کیفیت باشد. از جمله پست های وبلاگ و توضیحات صفحه را برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت بنویسد.

از کجا یک متخصص سئو خوب پیدا کنیم؟

قبل از هر چیز خوب است بدانید که هیچ مدرک دانشگاهی برای اینکه شما متخصص سئو شوید وجود ندارد. اما یک متخصص سئو پیش از هر کاری دانش فنی خود را ارتقا می دهد. بنابراین اگر شخصی در حوزه تجارت الکترونیک یا بازاریابی فعالیت داشته باشد لزومی ندارد که در زمینه سئو نیز توانمند باشد.

به همین دلیل است که شما به عنوان کارفرما باید به نمونه کارهای یک متخصص سئو توجه داشته باشید. شما می توانید با بازدیدی از نمونه کارهای سئوکار و جایگاه کلمات کلیدی که بر روی آن ها کار کرده است و همچنین میزان سختی یک کلمه کلیدی میزان مهارت کارشناس سئو را ارزیابی نمایید.

اگر شما علاقه مند به یادگیری سئو هستید می توانید در دوره های سئو که سایر متخصصین سئو برگزار می کنند شرکت نمایید و از تجربیات آن ها استفاده نمایید.

ویژگی های یک متخصص سئو موفق چیست؟

در ادامه شما را با برخی از مهم ترین ویژگی های یک متخصص سئو موفق بیشتر آشنا می کنیم. تا بتوانید یک انتخاب مناسب برای بخش سئو سایت خود پیدا کنید.

درک سه سطح از سئو:

سئو تکنیکال Technical SEO

سئو تکنیکال به سئوی غیر محتوایی سایت شما اشاره می کند. سئو تکنیکال در واقع مربوط به بهبود ساختار سایت می باشد. بخشی از سئو تکنیکال می تواند شامل قسمت های فنی سایت و رفع مشکلات فنی سایت باشد. از جمله بهبود سرعت سایت، سازگاری سایت با موبایل (ریسپانسیو بودن سایت) و از همه مهمتر راه را برای خزنده های موتورهای جستجوگر از جمله گوگل باز کند و راه را نشان دهد.سئوی فنی سایت در واقع باید بتواند تجربه کاربری خوب و بهینه را برای کاربر داشته باشد.

سئو داخلی On-page SEO

سئو داخلی به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی محتوا اشاره دارد. محتوا باید به گونه ای نگارش شود که بتواند به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند کمک کند. سئوی داخلی بیشتر شامل نحوه استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند. سئوکار در سئو داخلی اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.

سئو خارجی Off-page optimization

همانگونه که از نام سئو خارجی مشخص است، در واقع سئو خارجی در تلاش است که ارتباط قوی بین سایت و خارج از سایت برقرار کند. بهینه سازی خارج از سایت شامل تاکتیک های لینک سازی، داشتن یک استراتژی برای ایجاد شهرت سایت و در نهایت نشان دادن محتوای سایت به عنوان منبعی قابل اعتماد به کاربران دیگر می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.