وظایف کارشناس سئو

0 22

وظایف کارشناس سئو

موضوعی که قرار است در این پست به آن بپردازیم؛ وظایف کارشناس سئو است. اگر شما به تازگی وارد حوزه سئو شده اید و یا شخصی را به عنوان کارشناس سئو برای سایت و شرکت خود استخدام کرده اید و می‌خواهید با کلیه وظایف کارشناس سئو آشنا بشید؛ پس در ادامه همراه سئورایتینگ باشید.

 

کارشناس سئو دقیقا به چه کسی می‌گویند؟

در مورد اینکه کارشناس سئو کیست و به چه افرادی متخصص سئو میگویند، باید بگوییم که کارشناس سئو به فردی گفته می‌گویند که تخصص بالایی در زمینه بهینه سازی موتور جستجو دارد.  در واقع زمانی که برای سایت خود، قصد استخدام کارشناس سئو را پیدا می‌کنید؛ باید دنبال فردی باشید که بتواند به صورت حرفه ای  فعالیت‌های زیادی جهت پربازدید کردن و افزایش ترافیک سایت نیز انجام دهد. در واقع می‌توان گفت که وظیفه اصلی یک کارشناس سئو، افزایش بازدید سایت بوده که برای این وظیفه باید بتواند مهارت‌های زیادی را کسب نماید.

وظایف کارشناس سئو

دسته بندی انواع وظایف کارشناس سئو:

یک کارشناس سئو باید بتواند سطح سئو سایت را در تمامی جوانب نیز بالا ببرد. اگر به دنبال یک کارشناس سئو می‌گردید؛ باید بتواند در دسته های زیر نیز به خوبی وظایفش را انجام دهد:

  • سئو تکنیکال (Technical SEO)
  • سئو داخلی (On-Page SEO)
  • سئو محتوا (Content SEO)
  • سئو خارجی (Off-Page SEO)
  • سئو محلی (Local SEO)
  • سئو موبایل (Mobile SEO)

مهم‌ترین وظایف یک کارشناس سئو، سئو تکنیکال (Technical SEO)سئو داخلی و سئو خارجی می‌باشد. البته باید برای دیگر دسته‌ها استراتژی‌های مناسبی ایجاد کند. در ادامه به سراغ مهم‌ترین وظایف کارشناس سئو در حوزه سئو داخلی و خارجی می‌رویم.

 

شرح وظایف کارشناس سئو

همانطور که گفته شد؛ وظیفه ی اصلی کارشناس سئو، افزایش ترافیک سایت است. او باید بتواند با استفاده از روش‌های مختلف با کمک تیم دیجیتال مارکتینگ، نهایت تلاشش را جهت افزایش بازدید کاربران به طور طبیعی و ارگانیک نیز برای سایت انجام دهد. حال برای رسیدن به چنین هدفی باید به بتوانند وظایف زیر را به خوبی انجام دهد:

مهم ترین وظیفه کارشناس سئو: تولید محتوا

عملیات سئو سایت، بر اساس تولید محتوا است. یک کارشناس سئو وظیفه دارد یک راهبرد مناسب جهت تولید محتوای مناسب ایجاد کند. در واقع باید بتواند کلمه کلیدی‌های مناسب و بازدید آور سایت را تحلیل و گردآوری کند و یک برنامه مشخص برای تولید آن‌ها ایجاد کند. یک کارشناس سئو عموما وظیفه نویسندگی و تولید محتوا را ندارد؛ بلکه توسط تیم محتواگذارش باید این وظیفه را به خوبی و با نظارت روزانه انجام دهد.

  • یک کارشناس سئو باید بتواند محتوا را کیفیت سنجی کند و بتواند محتواهایی پربازدید، کاربرپسند و کاربردی و همچنین هدفمندی را برای سایت ایجاد کند.
  • در این بخش از وظایف کارشناس سئو باید بتواند:
  • یک استراتژی مناسب و هدفمند را برای تولید محتوا ایجاد کند.
  • Kpi  و شاخص‌های مناسبی  برای  کسب و کار  تعریف کند.
  • محتوای سایت رقبا را روزانه چک کند و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را دریابد
  • محتواهای نویسندگان را از همه نظر چه سئو و چه کاربرپسند و جذاب بودن، بررسی و چک کند.
  • صفحات کپی و فرود را برای بازاریابی موتور جستجو بهینه سازی کند.
  • میزان پیشرفت و جایگاه محتواهای تولید شده را بررسی و آن‌ها را تحلیل کند و نسبت به بالا بردن جایگاه آن استراتژی جدیدی پیاده سازی کند.
  • کلمه کلیدی‌های جدید را کشف کند.
  • از منابع انگلیسی متعددی برای تولید محتوای بکر ایجاد کند.
  • از ابزارهای مختلف و پیشرفته ای برای پیاده سازی استراتژی محتوا استفاده کند.
  • گزارشات کاملی به صورت هفتگی و یا ماهانه از روند پیشرفت سایت نیز باید ایجاد و تحویل مدیر سایت بدهد.

مطالب مرتبط: از کجا یک متخصص سئو خوب پیدا کنیم؟ | هزینه تولید محتوای متنی چقدر است؟ | آموزش محتوا نویسی | مزایای طراحی سایت وردپرس | طراحی سایت در شیراز 

مهم ترین وظیفه کارشناس سئو: تولید محتوا

از دیگر وظایف کارشناس سئو: ایجاد بک لینک‌های باکیفیت

ایجاد بک لینک‌های باکیفیت برای سایت از دیگر وظایف کارشناس سئو است. همانطور که سئو داخلی برای سایت بسیار اهمیت دارد؛ سئو خارجی نیز هم دارای نقش مهمی دارد. پس برای افزایش بازدید و ارتقا سطح سئو سایت باید بک لینک‌های باکیفیتی در سایت‌های معتبر و مرتبط با کلمات کلیدی مناسب درج کند. اعتبار صفحات سایت‌هایی که از ان بک لینک می‌گیرد بسیار اهمیت دارد. پس برای بک لینک گذاری باید خیلی هوشمندانه جلو رود.

از وظایف کارشناس سئو: ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی برای سایت

یک کارشناس سئو، جدا از تولید محتوا، بکلینک گذاری و … باید بتواند کمپین‌های زیادی برای دیدن شدن و رسیدن به هدف اصلی یعنی افزایش بازدید نیز اجرا کند.

گزارش گیری از وضعیت سایت یکی از مهم ترین وظایف کارشناس سئو

یکی از مهم ترین وظایف یک کارشناس سئو، آنالیز سایت و گزارش گیری به صورت دوره ای است.  جهت بررسی، تحلیل، تست، گزارشگیری، بهبود بازدید  و… باید از  ابزارهای متنوع و پیشرفته ای استفاده کند. به طور مثا با استفاده از گوگل آنالاتیکس، سرچ کنسول، الکسا و … باید سایت را تحلیل کرده و از آن گزارشات زیادی به دست آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.