آموزش تنظیمات پنل ادوردز
در این قسمت قصد داریم به سراغ آموزش تنظیمات پنل ادوردز بریم. همانطور که در پنل ادوردز می بینید؛ سمت چپ با یک نوار ابزار رو به رو هستیم که هر کدام از آن ها می توانند کمپین ادرودز را در بهینه ترین شکل ممکن قرار دهند. کافی است با تنظیمات پنل ادوردز آشنایی داشته باشید؛ آن وقت است که می توانید بهترین نتیجه را بگیرید و به سود دهی دست پیدا کنید. پس با هم به سراغ قسمت سوم آموزش ادوردز یعنی آموزش کار با تنظیمات پنل ادوردز می رویم.
مطالب پیشنهادی: آموزش گوگل ادوردز | نحوه راه اندازی کمپین ادوردز
تنظیمات مربوط به کلمه کلیدی
همانطور که گفته شد، تا اینجا توانستید یک کمیپن را راه اندازی کنید. بعد از این نوبت به تنظیمات پنل ادوردز می رسد که سبب بهینه سازی کمپین ادوردز شما می شود. در ابتدا به سراغ بهینه سازی کلمات کلیدی می رویم.
دوستان عزیز توجه کنید که ما ۳ نوع کلمه کلیدی با نام تطابق گسترده (Broad Match)، تطابق عبارتی (Phrase Match)، تطابق دقیق (Exact Match) داریم. به لیست کلمات کلیدی خود نگاه کنید. طبق تعریفی که در ادامه برای هر نوع کلمه کلیدی داده شده است؛ طبق عکس، روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید؛ تا آن را ادیت کنید. بعد از کلیک روی edit روی keyword type بزنید و طبق پنجره باز شده، نوع کلمه کلیدی را انتخاب کنید.
تطابق گسترده (Broad Match): در این نوع از تطابق بیشترین نمایش را برای تبلیغات شما بدون هیچ محدودیتی در اضافه و کم کردن کلمه کلیدی برای شما رقم خواهد زد.
تطابق عبارتی (Phrase Match): تعداد نمایش تبلیغ شما در این نوع کلمه کلیدی کمی محدودتر می شود. در واقع هر کوئری کاربر که حاوی کلمه کلمه کلیدی شما باشد، تبلیغ شما نشان داده می شود.
تطابق دقیق (Exact Match): این مورد بهینه ترین حالت ممکن است. چرا که اگر کوئری کاربر دقیقا مطابق کلمه کلیدی شما باشد؛ آن وقت تبلیغ شما نشان داده میشود. حتی کم و زیاد یک اسپس هم باعث می شود که تبلیغ نشان داده نشود.
ادوردز گوگل و اهمیت مفهوم امتیاز کیفیت
راه اندازی کمپین ادوردز بسیار راحت است؛ اما بهینه سازی و مدیریت و تنظیمات پنل ادوردز آن کمی سخت است. در ادوردز چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که پول شما هدر نرود و تعداد کلیک به شکلی باشد که به ضرر شما تمام نشود. پس در اینجا لازم است، امتیاز کیفیت کلمات کلیدی خود را بالا ببرید. دقت داشته باشید که گوگل ادوردز برای سنجش کیفیت تبلیغات مفهومی به اسم امتیاز کیفیت یا Quality Score رو تعریف کرده است. هر چقدر Quality Score بیشتر باشه، رتبهبندی شما هم بیشتر است. نتیجهاش اینه که پول کمتری باید بپردازید! امتیاز کیفیت. Quality Score برآیندی از سه تا مولفه به نام های CTR یا نرخ کلیک ، Ad relevance و landing page experience است. پس تا می توانید این سه مولفه را بهینه و مدیریت کنید.
با کارهایی مثل تغییر دادن CTR یا نرخ به ازای هر کلیک، استفاده از افزونه ها، استفاده از روشهای خلاقانه، بهبود Ad relevance و بهبود Landing page experience امتیاز کیفیت را می توان بالا برد.
Landing Page Experience
شما با تنظیم Landing Page Experience می توانید به راحتی کاربر را به سمت چیزی که می خواهید سوق دهید. یعنی برای هر کلمه کلیدی یک صفحه مجزا تعریف کنید. پس برای این کار از سمت چپ نوار ابزار روی تب keyword کلیک کنید و به جدول کلمات کلیدی نگاه کنید. روی هر کدام از کلمه کلیدی که نیاز به صفحه فرود مجاز دارند، کلیک و سپس گزینه edit را انتخاب کنید؛ تا باکس ویرایش آن باز شود. سپس گزینه final url را انتخاب و لینک مورد نظر خود را درج کنید.
بعد از راه اندازی و نمایش تبلیغ شما، می توانید طبق عکس زیر تب landing page را انتخاب و لیست صفحه فرود های کابران را بررسی کنید.
تنظیم Device ها در پنل جدید گوگل ادوردز
یکی دیگر از تنظیمات مهم کمپین ادرودز، تنظیم دیوایس است. بنابراین وارد قسمت Device در داشبورد گوگل ادوردز شده و میزان قدرت تبلیغ را در هریک از دستگاه های موبایل، کامپیوتر و یا تبلت را افزایش یا کاهش دهید. مثلا در اینجا به دلیل حجم بالای ورودی کاربران از طریق موبایل، فقط دیوایس موبایل روی ۱۰۰ +درصد و بقیه را ۱۰۰- درصد قرار می دهیم. تا تبلیغ فقط روی موبایل نشان داده شود.
تنظیمات extentions در پنل جدید ادوردز
اد اکستنشن به معنی توضیحات اضافه بر روی متن تبلیغ است که می تواند تاثیر به سزای بر روند نرخ کلیک داشته باشد. یعنی علاوه بر نوشتن متن بیشتر جهت توضیح بیشتر در مورد محصول و یا خدمات، میتوانید فضای بیشتری از صفحه اول گوگل به ویژه در موبایل به خود اختصاص دهید. استفاده از این موارد باعث افزایش بازدهی و بهرهوری تبلیغ خواهد شد و نمره کیفیت و CTR را افزایش داده و منجر به کاهش هزینهها در طولانی مدت میشود.
انواع Ad Extension
- Sitelink Extensions
- Location Extensions
- Structured Snippet Extensions
- Call Extensions
- Message Extensions
- App Extensions
- Callout Extensions
برای اضافه کردن هر کدام از این اکستنشن ها از منوی سمت چپ برروی گزینه Ads & extensions کلیک نمایید.
سپس در تب Extension برروی علامت + کلیک کرده و Extension مدنظرتان را انتخاب نمایید.
تنظیمات sitelink extention در کمپین ادوردز
پر استفاده ترین اکستنشن sitelink است. در این قسمت میتوانید هر لینکی که مدنظر دارید را اضافه نمایید، مثلا صفحه هر محصول و یا تماس با ما و یا درباره ما و یا هر صفحه دیگری که امکان لینک دادن به صفحه را داشته باشد را میتوان قرار داد.
تنظیمات Call Extensions
متاسفانه به دلیل تحریمها کشور ایران در لیست وجود ندارد و نمی توان از آن به شیوه ی معمولش استفاده کرد. اما با نوشتن یک اسکریپت در پنل ادوردز میتوانید شماره تلفن را اضافه کنید.
افزونه اپلیکیشن یا App Extensions
از طریق این افزونه میتوانید لینک دانلود اپلیکیشن را نیز درج کنید.
افزونه پروموشن (Promotion Extension)
این افزونه نیز به شما امکان میدهد تا تخیف های ویژه ای که در نظر دارید از طرییق لینک، به کاربران نشان دهید.
تنظیمات زمانبندی تبلیغات گوگل
برای نمایش بهتر و بهینهتر کردن تبلیغ بهتر است برروی آن زمانبندی درنظر بگیریم. در غیر این صورت تبلیع ۲۴ ساعته نشان داده می شود و مدیریت آن از دستتان خارج می شود. پس برای این کار از نوار ابزار سمت چپ پنل ادوردز برروی گزینه Ad Schedule کلیک نمایید. برای تنظیم زمان نمایش در تایمهای مدنظر بر روی علامت ویرایش کلیک کرده و سپس برروی ADD کلیک میکنید. مثلا هر روز از ساعت ۸صبح الی ۱۷۵ بعد از ظهر مایلید تبلیغ نمایش داده شود .
میتوانید به صورت یکباره برروی گزینه All days کلیک کنید و این تایم را برای تمام روزها ست کنید و هر روزی که نمیخواهید را remove نمایید. در نهایت هم روی گزینه SAVE کلیک نمایید.
البته به دلیل دیلی نیم ساعته زمان نشان دادن تبلیغ، اگر مایلید تبلیغ دقیقا راس ساعت ۸ نمایش داشته باشد باید زمان را برای ساعت ۷:۳۰ صبح تنظیم نمایید.
مطالب مرتبط: آشنایی با تگ های موثر در سئو | کاربرد علائم نگارشی | طراحی سایت | قیمت طراحی سایت وردپرسی در شیراز
[…] من برای شما هم آموزشی در نظر گرفتم پس نگران نباشید و آموزشی گوگل ادوردز رو مطالعه […]